pacientska organizácia pre všetkých, ktorých sa únik moču dotýka

Ako vám vieme pomôcť

Vieme, že únik moču môže byť nepríjemný problém. Radi Vám pomôžeme ho ľahšie zvládnuť. Ako?

* Máme pre Vás vzorky zadarmo. Na to, aby ste mohli "fungovať normálne" je vhodné používať absorpčné pomôcky., ktoré uniknutý moč a pach s ním spojený zachytia Je dôležité si správne vybrať s pomedzi toľkých možností savostí, veľkostí, značiek. Napíšte nám na info@inkoforum.sk a pošleme Vám na odskúšanie niekoľko variánt, aby ste si našli pre Vás tú najvhodnejšiu.

 

* Poriadame pacientske semináre na tému úniku moču. Informujte sa na našom emaili alebo skontrolujte sekciu "Naše aktivity" na našej stránke.

 

* Finančné limity poisťovní sú príliš nízke? Potrebujete viac pomôcok ako určuje Kategorizačný zoznam zdravotníckych pomôcok? Napíšte nám. Poradíme Vám, ako požiadať poisťovňu o udelenie výnimky.

 

* Máte doma pacienta s únikom moču a/alebo stolice? Potrebovali by ste rady, ako sa o neho správne postarať? Kontaktujte nás a my Vám radi pošleme zadarmo informačné brožúrky, ktoré Vám iste pomôžu.

 

* Veľmi dôležitá je pri ľahších formách úniku moču prevencia, resp. cvičenie na posilňovanie svalov panvového dna. Vďaka cvičeniu sa môžete svojho problému raz a navždy zbaviť. Prinášame pár rád ako na to.

Pri cvičení sťahujete svaly, ako keď chcete zadržať moč. A zase ich uvoľňujete. Tento postup opakujte 30x za sebou, vždy po niekoľkých sekundách. Prvé týždne udržujte zovretia do piatich sekúnd a medzi sťahmi rovnakom čase odpočívajte. Neskôr svaly napínajte po dobu 10 sekúnd.

V ďalšej fáze skúste pokročilý tréning, pri ktorom sila zovretia postupne narastá a klesá. Zovretie sa pozvoľna zvyšuje, dosiahne maximum. Každá fáza by mala trvať približne 5 sekúnd, než sa dostanete do stavu maximálneho zovretia, by vám malo zabrať pol minúty.

Nesnažte sa cvičenie urýchliť, pomalšie cvičenie je efektívnejšia a môžete sa pri ňom na svalovej kontrakcie a uvoľnenie skutočne sústrediť. Dávajte pozor na to, či pri posilňovaní nedochádza k sťahovaniu iných svalových partií (brucho, stehná, sedacie svaly) alebo zadržiavanie dychu. Dôležité je tiež cvičiť, ak máte vyprázdnený močový mechúr.

 

* Máte otázky, ktoré sme Vám na našej stránke ešte nezodpovedali? Neváhajte nás kontaktovať. Náš Odborný výbor zložený z popredných odborníkov, špecialistov na problematiku úniku moču je pripravený Vám na ne zodpovedať. Napíšte otázku na email: info@inkoforum.sk a odpoveď Vám v krátkom čase radi zašleme.